ΟΤΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΔΙΑΦΗΜΙΖΕΙ ΤΟ...ΗΟΤ DOC ΚΑΙ «ΓΝΩΣΤΗ ΑΛΥΣΙΔΑ» ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ...


H «γκρίζα διαφήμιση» και οι μορφές τις οποίες προσλαμβάνει από τα ΜΜΕ αποτελούν πεδίο ευρύτατου ανταγωνισμού μορφών και αντιστοίχου περιεχομένου. Είναι, όντως, περιζήτητη, πολύ περισσότερο σήμερα, υπό τις κρατούσες συνθήκες, συνεπεία των οποίων η κλασσική διαφήμιση φαντάζει σχεδόν απαγορευμένος καρπός, με την υψηλή δαπάνη που αυτή προϋποθέτει και την οποία όλο....
και λιγότεροι εμπορευόμενοι μπορούν να καλύψουν.

Πέραν δε των προηγουμένων, ενδεχομένως και αυτό να είναι το πρωτεύον, η «γκρίζα διαφήμιση», ως απαλλαγμένη υψηλής φανερής δαπάνης, όπως οι προηγούμενες κλασσικές διαφημίσεις, ηχεί και περισσότερο πειστική, μέσω ενός παραπλανητικού δημοσιογραφικού λόγου, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει ως «αντικειμενική συνηγορία», υπέρ οποιουδήποτε προϊόντος ή εμπορικού συμφέροντος.

Πόσο «αθώα» μπορεί να θεωρηθεί, από την άποψη αυτή, η διπλή αναφορά του δημοσιογράφου Γιώργου Γιουκάκη από την εκμπομπή του σήμερα από το Α’ Πρόγραμμα της ΕΡΑ (ώρα 11:00-12:00-κατά το πρώτο ημίωρο), συμφώνως με την οποία:
-Είναι «εξαιρετικό περιοδικό» το HOT DOC, του «επώνυμου» δημοσιογράφου Κώστα Βαξεβάνη,
-«Γνωστή αλυσίδα» πολυκαταστημάτων επέλεξε να διακόψει την προσφορά από αυτά φραουλών από τη Νέα Μανωλάδα
Επειδή το θέμα με την «γκρίζα» διαφήμιση, κυρίως από τη δημόσια ραδιοτηλεόραση, η οποία χρηματοδοτείται από την υποχρεωτική χρέωση όλων των Ελλήνων πολιτών μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, αποτελεί εξόχως λεπτή υπόθεση, γεννάται αυτομάτως το θέμα:

Πώς μπορεί να «ηρωοποιείται» η άλλη «επώνυμη» δημοσιογράφος της ΝΕΤ Έλλη Στάη, η οποία αρνήθηκε να εκφωνήσει στο δελτίο ειδήσεων «της» ρεπορτάζ γιά την εβδομαδιαία εφημερίδα «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ» και από την άλλη να θεωρηθεί τυχαία η –καταφανώς- «γκρίζα διαφήμιση» από την εκπομπή της ΕΡΑ;

Αν η «γκρίζα διαφήμιση» αποτελεί αποκλειστέα πρακτική δημοσιογράφων, γενικότερα οι εξωδημοσιογραφικές εξαρτήσεις δημοσιογράφων, τις οποίες αρέσκεται να καταγγέλλει ο εκ του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προερχόμενος πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ, τότε οι δημόσιοι έπαινοι για το περιοδικό του Βαξεβάνη ή οι επιλεκτικοί λόγοι για την «γνωστή αλυσίδα» πολυκαταστημάτων δεν κατανοούνται.
Οι επιλεκτικές ευαισθησίες και τα διπλά μέτρα και σταθμά, όταν π.χ. πρυτανεύουν αριστερά πρόσημα, δεν νοούνται και δεν νομιμοποιούνται! 

Τέτοια πράγματα είναι πλήρως αντίθετα με το δημόσιο χαρακτήρα της ΕΡΤ, αν και υπάρχει η «αίρεση» να είναι επιτρεπτά με τις κομματικές θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ γιά τα ΜΜΕ, με...άρωμα «στρατευμένης δημοσιογραφίας», την οποία υπηρέτησε, με ζηλευτή συνέπεια είναι αλήθεια, ο απερχόμενος πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ-τοποτηρητής του «Κόμματος» Δημ. Τρίμης.

Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης
Τακτικό μέλος ΕΣΗΕΑ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια