Μπάρες σε μετρό και ηλεκτρικό

Πύλες κλειστού συστήματος σε σταθμούς ΗΣΑΠ και Μετρό, όπως εφαρμόζεται στο εξωτερικό, σκέφτεται σοβαρά να εγκαταστήσει η κυβέρνηση, παράλληλα με την εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου που έχει τεθεί προς διαβούλευση. Αλλάζει ριζικά η τιμολόγηση των κομίστρων. Αναμένονται έσοδα της τάξεως του ενός εκατομμυρίου ευρώ την ημέρα
Την εγκατάσταση
πυλών κλειστού συστήματος στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού προβλέπει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση. Αυτό σημαίνει ότι με το που εγκατασταθούν μπάρες σε μετρό και ηλεκτρικό «κλειδώνουν» έσοδα σχεδόν ενός εκατομμυρίου ευρώ την ημέρα στους αστικούς σιδηροδρόμους των Αθηνών.
Επίσης, εισάγεται η έννοια της ζώνης κομίστρου, δηλαδή ο διαχωρισμός της αστικών διαδρομών σε ζώνες, κάτι που συνεπάγεται ακριβότερα εισιτήρια για τα προάστια και φτηνότερα για τις κεντρικές συνοικίες.
Το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), όπως είναι η επίσημη ονομασία του, φιλοδοξεί να επιφέρει ραγδαίες αλλαγές στην μετακίνηση με τις αστικές συγκοινωνίες, καθώς εισάγει δύο νέους τύπους κομίστρου υπό τη μορφή «έξυπνων καρτών»: Το «πολλαπλό» και την «κάρτα».
Σε αυτές τις «έξυπνες κάρτες» «θα αποθηκεύονται όσα δεδομένα του κομίστρου και της χρήσης του απαιτούνται για την εφαρμογή των προϊόντων κομίστρου που θα επιλέγει ο ΟΑΣΑ» αναφέρεται στην προκήρυξη.
«Η επικύρωση των «έξυπνων καρτών» θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση, ακόμα και στην περίπτωση που αυτές υποκαθιστούν κάρτες χρονικής διάρκειας ή ατέλεια. Στους φορείς όπου το ΑΣΣΚ θα υλοποιηθεί ως κλειστό σύστημα με πύλες η επικύρωση θα είναι υποχρεωτική και κατά την έξοδο» σημειώνεται. Το σχέδιο θα εισαγάγει δύο νέα είδη κομίστρων:
*Το «Πολλαπλό»: Έξυπνη κάρτα χωρίς μικροεπεξεργαστή, στην οποία θα αποθηκεύονται, για παράδειγμα χρηματική αξία, χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων.
*Την «Κάρτα»: Έξυπνη Κάρτα με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, όπως απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. Η «Κάρτα» θα υποκαταστήσει μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες, ετήσιες κάρτες και ελευθέρας.
Συνδυασμοί για κάθε επιβατική ανάγκη
Με τα δύο νέα εισιτήρια θα μπορούν να συνδυασθούν μετακινήσεις τόσο με ποσοτικά (π.χ. 10 μετακινήσεις) όσο και με χρονικά κριτήρια (π.χ. εβδομαδιαίο) ή ακόμη και με πιστωτικές χρήσεις (π.χ. μετακινήσεις αξίας 50 ευρώ). Η κάρτα κομίστρου θα μπορεί να χρησιμοποιείται συνέχεια, καθώς θα επαναφορτίζεται με πίστωση ίσης χρηματικής αξίας. Αυτό θα μπορεί να γίνεται και μέσω διαδικτύου ή κινητού τηλεφώνου με SMS.
Μάλιστα, μόνο για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με SMS, ενώ σε περίπτωση ελέγχου, θα επιδεικνύουν τα κινητά τους. Οι επιβάτες θα ακυρώνουν τα εισιτήρια σε ψηφιακό, τερματικό μηχάνημα στα λεωφορεία, τα τρόλεί και το τραμ, ενώ στο μετρό και στον ηλεκτρικό θα «χτυπάνε» την κάρτα τους τόσο στην είσοδο όσο και στην έξοδο των σταθμών.
Οι έλεγχοι των εισιτηρίων θα γίνονται με ειδική φορητή συσκευή, η οποία θα διαπιστώνει την εγκυρότητα και την πιστωτική επάρκεια της «έξυπνης κάρτας».
Ο συνολικός εξοπλισμός του έξυπνου εισιτηρίου, το οποίο θα πραγματοποιηθεί με σύμπραξη του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα, θα περιλαμβάνει αυτόματα μηχανήματα πώλησης, φορητά τερματικά, εξοπλισμό έκδοσης, πώλησης και επαναφόρτισης, πύλες εισόδου και εξόδου, επικυρωτικές συσκευές και εξοπλισμό οχημάτων και κινητές συσκευές ελέγχου.
Η λειτουργία του όλου συστήματος θα πραγματοποιείται μέσω Κέντρου Διαχείρισης, το οποίο θα έχει τον πλήρη έλεγχο οχημάτων, κίνησης, εξοπλισμού και εσόδων, μέσω μικρότερων κέντρων διαχείρισης για κάθε συγκοινωνιακό φορέα. Μάλιστα, προβλέπεται μέχρι και «ανάλυση απάτης», αλλά και «μαύρη λίστα»!
Τέλος, προβλέπεται πως στο μέλλον θα συσταθούν:
*5 κέντρα διαχείρισης για κάθε συγκοινωνιακό φορέα
*83 κέντρα διαχείρισης για τα αμαξοστάσια και τους σταθμούς
*120 επικυρωτικά μηχανήματα των σταθμών του τραμ
*456 πύλες στον ηλεκτρικό (368 κανονικές, 88 ΑΜΕΑ)
*550 πύλες στο μετρό
*7.814 επικυρωτικά μηχανήματα για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια